psikoloji.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Psikolojide Okuma ve Yazma’ya giriş. | Barnet, S. & Bedau, H. (1993). Current Issues and Enduring Questions: A Guide to Critical Thinking and Argument, with Readings. NY: Bedford Books. |
2 | Sunum teknikleri. | Barnet, S. & Bedau, H. (1993). Current Issues and Enduring Questions: A Guide to Critical Thinking and Argument, with Readings. NY: Bedford Books. |
3 | APA stilini kullanarak reaksiyon yazısı yazma. “One brain or two?” üzerine okuma ve yazma. “To sleep, no doubt to dream…” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
4 | “Acting as if you are hypnotized.” üzerine okuma ve yazma. “It’s not just about salivating dogs!” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
5 | “Little emotional Albert.” üzerine okuma ve yazma. “Knock wood!” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
6 | ARASINAV | |
7 | “See aggression, do aggression…” üzerine okuma ve yazma. “Making a good impression.” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
8 | “Discovering love.” üzerine okuma ve yazma. “Out of sight, but not out of mind.” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
9 | “Born first, born smarter?” üzerine okuma ve yazma.“A prison by any other name…” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
10 | “I can see it all over your face!” üzerine okuma ve yazma. “The one, the many.” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
11 | “Learning to be depressed.” üzerine okuma ve yazma. “Who is crazy, anyway?” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
12 | “Are you a natural?” üzerine okuma ve yazma.. “Projections of who you are.” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
13 | “Choosing your psychotherapist.” üzerine okuma ve yazma. “Picture this!” üzerine okuma ve yazma. “Obey at any cost.” üzerine okuma ve yazma. | Hock, R. R. (2013). Forty Studies that Changed Psychology. NY: Pearson. |
14 | Bir makalenin bölümleri. Bir psikoloji makalesinin değerlendirilmesi. | Barnet, S. & Bedau, H. (1993). Current Issues and Enduring Questions: A Guide to Critical Thinking and Argument, with Readings. NY: Bedford Books. |
15 | Bir psikoloji makalesinin değerlendirilmesi. | Barnet, S. & Bedau, H. (1993). Current Issues and Enduring Questions: A Guide to Critical Thinking and Argument, with Readings. NY: Bedford Books. |
16 | FİNAL ÖDEVİNİN TESLİMİ |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve power point sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Her yıl değişen ek makaleler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 121 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanındaki kavram ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Bilimsel düşünce anlayışına, eleştirel düşünme becerilerine sahip olabilmek, insan davranışı, zihin ve deneyimleri konusunda ilgi ve merak geliştirebilmek, edinilen bilgileri değerlendirip, süzgeçten geçirebilmek | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilmek | X | ||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
5 | Psikoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | X | ||||
6 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçleri tarihsel bir perspektifle nasıl ele aldığı ve hangi yöntemlerle incelediği bilgisine sahip olmak | X | ||||
7 | Temel kuramsal yaklaşım ve bakış açılarının (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) belirgin vurgularını ayırt edebilmek, karşılaştırma yapabilmek, benzerlik ve farklılıklarını, katkı ve sınırlılıklarını ifade edebilmek | X | ||||
8 | Nicel ve nitel veriye dayalı psikoloji bilgilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilecek şekilde etkin anlatım ve dil becerileriyle ifade edebilmek | X | ||||
9 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal olay ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olmak ve bu konudaki duyarlık ve farkındalıklarının aynı zamanda, psikoloji bilgisine, sorusuna ve araştırmalarına da eşlik edebilmesini sağlamak | X | ||||
10 | Psikoloji alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstri alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanabilmek, sorunlara çözüm üretebilmek ve endüstriyel gelişime katkı sağlayabilmek | X | ||||
11 | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli teknik ve araçgereç bilgisine sahip olmak | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest